Czym jest dieta ketogeniczna ?

Dobranie odpowiedniej diety jest kluczem do sukcesu na drodze do wymarzonej sylwetki. Osiągnięcie upragnionych rezultatów jest niewątpliwą nagrodą. Jaką dietę wybrać i jak ją stosować, żeby włożony przez nas trud nie poszedł na marne, a nasze zdrowie nie uległo przy tym pogorszeniu? Jedną z propozycji jest dieta ketogeniczna, nazywana też dietą niskowęglowodanową. Wszyscy, którzy są nastawieni na szybkie spalenie nadmiaru tkanki tłuszczowej, będą nią zapewne zainteresowani. W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytanie, na czym polega dieta keto.

Dieta keto - na czym polega i co można jeść?

Co to jest dieta ketogeniczna? Polega na eliminacji produktów na bazie węglowodanów i zastąpienie ich dietą wysokotłuszczową. To właśnie redukcja węglowodanów doprowadza do stanu metabolicznego, jakim jest ketoza, a co za tym idzie do nagromadzenia ciał ketonowych w organizmie i tym samym przyspieszenia spalania tłuszczu. Z diety eliminuje się takie produkty, jak: ziemniaki, makarony, pieczywo, produkty zbożowe i zastępuje produktami bogatymi w tłuszcz tj. ryby, sery jaja itp. Wiele badań wskazuje na pozytywne działanie tej diety. Pomaga ona nie tylko schudnąć, ale również poprawić stan zdrowia organizmu. Przypisuje się jej pomoc w leczeniu takich chorób jak Alzheimer, pląsawica Huntingtona, SM, padaczka, różnych dolegliwości natury neurologicznej, a nawet raka. 

Dieta ketogeniczna – efekty

Zatem jakie możliwości daje dieta ketogeniczna i ile można schudnąć? Otóż wszystko zależy od nastawienia, konsekwencji i pracy własnej. Dieta ta nie wymaga liczenia kalorii i rygorystycznego obniżania ilości spożywanych posiłków. Wręcz przeciwnie, dieta ketogeniczna jest bardzo obfita i co najważniejsze nie prowadzi do głodzenia. Wpływa pozytywnie na zdrowie i sylwetkę. Wprowadzane w niej niskowęglowodanowe produkty low-carb ułatwiają jej stosowanie. Choć często kontrowersyjna dieta ketogeniczna zdaniem specjalistów działa naprawdę dobrze. Spalanie tkanki tłuszczowej poprzez redukcję pokarmów zawierających węglowodany uwalnia organizm od zbędnych zapasów tłuszczów. Najlepsze efekty dieta ketogeniczna daje przy długotrwałym stosowaniu. Co więcej, nie tylko masa ciała spada, ale – co jest naukowo udowodnione – ilość tzw. złego cholesterolu LDL. Długotrwałe stosowanie diety ketogenicznej znacząco obniża masę ciała i przyczynia się do obniżenia poziomu trójglicerydów, glukozy i cholesterolu we krwi. Najważniejsze w jej stosowaniu jest przestrzeganie zaleceń dietetyków i lekarzy oraz bazowanie na sprawdzonych, wysokojakościowych produktach niskowęglowodanowych.